سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
اربعین

حوزه/ امام جمعه شهرستان سیدان گفت: ثمره و نتیجه محبت‌ها و مودت‌های امام حسین علیه‌السلام در پیاده‌ روی اربعین این شده که ما امروزه معنای کشتی نجات بودن این امام همام را، نه تنها به خوبی می.فهمیم بلکه معنای «سفینه الحسین اوسع و اسرع» را زیست می‌کنیم.

حجت الاسلام مسعود فرهادی، امام جمعه شهرستان سیدان در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از استان، پیرامون پیام جهانی پیاده روی اربعین امام حسین(ع)، اظهار داشت: باشکوه‌ترین اجتماع انسانی در جهان امروزه در پیاده روی اربعین رقم می‌خورد. امروزه می‌توان از اربعین به عنوان یک میراث معنوی مشترک ملل جهان اسلام نام برد که به صورت یک فرهنگ ملی و اسلامی درآمده است.

وی اربعین حسینی را یکی از نعمت‌های الهی دانست و گفت: وقتی در دوران و تحولات آخرالزمانی به این قضیه مهم نگاه کنیم معنای واقعی کار را بهتر می‌فهیم. حضور ملیت‌های مختلف از کشورهای متعدد در پیاده روی اربعین یک فرصت بی نظیری را برای رسیدن به یک هویت جمعی ایجاد کرده است.

امام جمعه سیدان با اشاره به حضور مسلمانان و آزادی خواهان عالم در حرکت و رزمایش عظیم اربعین حسینی، بیان کرد: ما تجلی فرهنگ ناب اسلام و قرآن و مسیر نورانی اهل بیت علیهم السلام را در این رزمایش عظیم می‌بینیم که در واقع کم عظمتی نیست.

حجت الاسلام فرهادی افزود: فرهنگ حاکم در پیاده روی اربعین یک فرهنگ ایثار و فرهنگ یکرنگی است و علیرغم رنگ‌های متفاوتی از مردم که در این مسیر حاضر می‌شوند ما یک بی‌رنگی را مشاهده می‌کنیم و ایثاری را می‌بینیم که به معنای واقعی دیگران را بر خودشان مقدم می‌کند، آن هم در یک مسیر نورانی و یک هدف الهی و خدایی به نام امام حسین(ع).

وی با استناد به آیه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» به فضیلت اهل بیت پیامبر(ص) تأکید کرد و گفت: مودت یعنی محبت کردن همراه با اقدام و عمل. همین را ما به معنای واقعی کلمه در پیاده روی عظیم اربعین مشاهده می‌کنیم و مودت‌هایی را می‌بینیم که همه با نام امام حسین(ع) انجام می‌شود. مردم ما این مودت‌ها و محبت‌ها را از نزدیک مشاهده کرده اند که چگونه انجام می‌شود و چه خدماتی را خالصانه و صادقانه ارائه می‌دهند.

امام جمعه سیدان اضافه کرد: ثمره و نتیجه این محبت‌ها و مودت‌های امام حسینی این شده که ما امروزه معنای کشتی نجات بودن امام حسین(ع) را نه تنها به خوبی می‌فهمیم بلکه معنای «سفینه الحسین اوسع و اسرع» را زیست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این چنین اجتماعی کجا شکل می‌گیرد که این همه مردم دلداده و عاشق با اعتقادات و ملیت‌های مختلف و با انگیزه‌های خاص خود در این مسیر شرکت می‌کنند، گفت: در پیاده روی اربعین یک پیام فرامرزی و فرامنطقه‌ای می‌بینیم که در راستای ادامه قیام و نهضت امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم و ظالم بوده است.

حجت الاسلام فرهادی ابراز کرد: در پیاده روی اربعین این پیام به جهان صادر می‌شود که اتحاد در راه مبارزه با استکبار داشته باشیم. پیاده روی اربعین تجلی وحدت امت اسلامی است. وحدت به لحاظ مکان، وحدت به لحاظ زمان، وحدت مصاف و میدان، مکانی به نام کربلا و زمانی به نام اربعین و یک میدانی به نام مبارزه با ظلم و ظالم، همان مسیری که امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان آغاز کردند.

امام جمعه سیدان خاطرنشان کرد: هر چند ظاهر قضیه در سال ۶۱ هجری کم بود و عده‌ای که در جبهه خیر و نور قرار داشتند ۷۲ تن بیشتر نبودند، اما مسیری را در مبارزه با یزید و یزیدان آغاز کردند که تا امروزه امتداد و ادامه دارد. ما این پیام واضح را در راهپیمایی اربعین می‌بینیم که چگونه یزدیان زمان، آمریکا، اسرائیل و استکبار از این حرکت عظیم هراس دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همگی در این مسیر نورانی ثابت قدم باشیم و در تحولات آخرالزمانی و لحظات حساس یار و سرباز خوبی برای امام عصر (عج)، ولایت و جبهه مقاومت باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha